CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 26, 2011

Apa Yang Ku Inginkan....

Salam 1 Malaysia..!

Tajuk hari ney...ape yang ku inginkan...?....menarik juge ehh..?...
lame dahh x update blog yang ter'chenta' ney...hurmmm..baru jerkk lepas buat kerja sejarah...legaa...hehe...
Actually..beberapa hari lepass...baru jerkk kuar results SPM kann..?...seronoknyer tgok bebudak tuh amik results...*bagi yg cemerlang jerk*..heee..~..jeles pon ade..yelahh kan..org dpt results baik2 dan cemerlang lagi....sape tak jeles..?...tibe2 timbul rase di hati..."nanti time aku agkyer lah kan....aku pon dapat ke keputusan cm tuh?...nti aku dapat ke senyum lega cmtu?.."...semua yer aku pikirkan..hehehe...kenape?..sebab aku maseh blom terlambat..tapi..mcm mane?...itu jerk persoalan yang timbul..."mina..masih belum terlambat ...harus kau berusaha..."...hurmmm...sedih rasa hati bila kite tak mampu nak bagi ape yang ibu bapa kita mahukan..sedih rasa hati bila kita terpaksa mendengar keluhan ibu bapa yang membesarkan kita dgn pelbagai cara namun anak tidak pernah memberi kegembiraan kepada mereka...sedih rasa hati bila kita dapat tahu anak jiran kita mendapat keputusan yang lebih baik...sedih rasa hati mendengar impian ibu bapa kita hanya menjadi sekadar halwa mulut sahaja...sedih rasa di hati ini kan?.

Jadi apa yang harus kita lakukan???...,YA!..mudah ungkapkan kata berubah itu..tapi susah untuk melakukannya...bukan yer kite cakap berubah pada mase tu...mase mase tu jugak kite berubah...aku sentiase berdoa pada tuhan agar memberi aku peluang merasa hidayahnya...agar aku menemui jalan benar sebelum terlambat waktunya..andai aku bisa jadi seperti rakan-rakan aku yang lain..aku sentiase berdoa kepada Tuhan untuk itu...aku hanya menunggu masa untuk Tuhan memakbulkan doa-doa yang telah aku kirimkan padanya....

Kenapa kita tak mapu jadi seperti apa yang kita inginkan??..kenapa kita harus melalu hari2 yang perit menerima berita2 yang tidak pernah kita ingin?...Orang kate di muke nampak senyuman..tetapi di hati siapalah yang tahu selain Allah...maka..Allah tolonglah hambamu ini...berikan aku kekuatan untuk aku terus majukan hidup ini..Sedarkanlah aku dari kelalaian dunawi ini..hanya itu yang AKU INGINKAN..!

sekian..wasalam...





No comments:

Post a Comment